Boken om Isbergs Djurgårdsakvareller är här!

Djurgårdsakvareller av Fredrik Isberg, en bok från DHF. Margareta Cramér, redaktör. Omslagsbilden föreställer Skogsinstitutet.Några timmar före föreningens årsmöte den 15 maj kom lådorna från tryckeriet – en liten bok om Djurgården sett ur Fredrik Isbergs 24 akvareller med Djurgårdsmotiv.

Margareta Cramér, redaktör för boken, föreslog i ett tidigt skede att flera ledamöter i DHFs styrelse skulle bidra till boken. Förutom Margaretas levnadsteckning av målaren Isberg finns förklarande texter skrivna av tidigare och nuvarande styrelseledamöter.

Vill du ha ett eget exemplar av boken, kanske ge bort i present? Boken säljs i museibutiken på Prins Eugens Waldemarsudde och i det nya besökscentret vid Djurgårdsbron.

Medlemmar kan beställa boken för 100 kronor, porto och emballage à 70 kronor tillkommer, genom att sätta in beloppet på Hembygdsföreningens PlusGirokonto
35 19 91-5 och vid insättningen ange belopp, antal exemplar, namn, adress och telefonnummer.

Det här inlägget postades i Historiskt perspektiv, Tidigare aktiviteter. Bokmärk permalänken.