Årsmötet 15 maj 2013

Häggen blommar vid Prinsens ek på WaldemarsuddeDjurgårdens Hembygdsförenings årsmöte ägde rum den 15 maj på Prins Eugens Waldemarsudde. Häggen blommade och näktergalarna hälsade välkomna vid grindarna.

Årsmötesförhandlingarna inleddes med att föreningens nya bok ”Djurgårdsakvareller av Fredrik Isberg” visades upp, dagsfärsk från tryckeriet. Läs mer om boken här >> Djurgårdsakvareller. Agneta Lundström tackade även, på föreningens vägnar, Petter Forsberg för den fina hjälpen med att katalogisera föreningens fotografier.

Årsmötet valde Kerstin Brunnberg till ny ordföranden efter Agneta Lundström, som undanbett sig omval. Margareta Cramér, ledamot sedan tidigt 90-tal och som undanbett sig omval, hedrades av ett enigt årsmöte med titeln hedersledamot. Övriga styrelsens 11 ledamöter valdes om.

Övriga förändringar: Per Stålhem valdes in som ny revisor då Mats Jansson undanbett sig omval och Margareta Cramér valdes av årsmötet till valberedningsutskottets ordförande då Jörn Beckman undanbedde sig omval.

Det här inlägget postades i Tidigare aktiviteter. Bokmärk permalänken.