Wisdome, 14 dec 2023.

Museidirektören Peter Skogh höll en initierad föreläsning för den stora mängd Djurgårdsbor, medlemmar i vår hembygdsförening från andra delar av stan, varav några guider och arkitekter, om den ekvilibristiska arkitekturen i nyuppförda Wisdome på Tekniska Museet.

Museidirektör Peter Skogh berättar. Foto av Maj Rundberg.
Mycket stort intresse för att lyssna på beskrivningen av byggnadsverket. Det fantastiska, svävande taket, konstruerat av fem lager av flerfaldiga plyvoodbalkar lagda korsvis behöver inga stödjande pelare i mitten. Foto av Maj Rundberg.
Domens skivor som var och en har böjts åt två håll för att åstadkomma rundningen i ytan. Foto av Maj Rundberg.
Vi tackade Peter med boken ”Why Cities Need Large Parks” av Richard Murray. Foto av Maj Rundberg.
Det här inlägget postades i Plan- och byggfrågor, Tidigare aktiviteter. Bokmärk permalänken.