Ett vanligt styrelsemöte…

Vi träffas några gånger om året. Styrelsen för hembygdsföreningen. Kanske varannan månad så där. Då pratar vi om allt mellan Saltsjön och Ålkistan som kommit till vår kännedom.

Plangruppen berättar om ärenden de fått för att ta ställning till eller ärenden de nosat upp och som vi bestämmer om vi ska lägga oss i eller inte.

Djurgårdsbladet och hemsidan och ekonomi och medlemstal och annonsörer diskuterar vi med härligt olika perspektiv som ger tillskott och löser eventuella problem.

Programgruppen berättar om aktiviteter som varit, vilka som planeras och nya bollas fram. Stugan är lite sval så här på vintern, men med rock eller halsduk funkar det. Nästkommande möten är vi hemma hos någon i styrelsen – det kostar lite för mycket att värma upp stugan i januari – mars.

Men i december hälsar vi medlemmarna välkomna till en berättarkväll i stugan. Då kommer det vara varmt och gemytligt. Mer information om detta hittar du i senaste Djurgårdsbladet.

Det här inlägget postades i Föreningsinternt, Tidigare aktiviteter. Bokmärk permalänken.