Vi ses på höstens träffar :-)

I höst kommer vi besöka den historiska Djurgårdsbyggnaden Oakhill, då Italienska ambassaden öppnar grindarna och ger oss en visning.

Oakhill på Djurgården.

Vi har också fått inbjudan från Giraffernas Vänner att besöka giraffkranen på Beckholmen, ett landmärke i Stockholms inlopp som blivit både folkkärt och historiskt genom åren.

Giraffkranen på Beckholmen.

Om du undrar varför Biologiska museet varit stängt så länge är svaret att en mycket omfattande restaurering pågår i Skansens omsorgsfulla regi. Bland annat restaureras Bruno Liljefors alla målningar i museet. Kom med oss dit på en alldeles egen visning innan museet öppnar igen för allmänheten. Tack Skansen för att ni bjuder oss på detta!

Som medlem i Djurgårdens hembygdsförening får du inbjudan till alla träffar i nästa nummer av Djurgårdsbladet.

Är du inte medlem men vill veta vilka aktiviteter vi har framöver? Skicka ett mail till djurgardsbladet@outlook.com.

Det här inlägget postades i Historiskt perspektiv. Bokmärk permalänken.