När karusellerna sover – ett lyckat Gröna Lund-besök

Den 10 april blev medlemmarna i Djurgårdens hembygdsförening inbjudna till Gröna Lund. Vi var ca 50 personer i åldrar mellan 4 år och 76 år och med massa nyfikna barn som ville besöka tivolit när karusellerna sov.

Många mor- och farföräldrar hade bjudit med sina
barnbarn för detta spännande evenemang. Peter Osbeck, attraktionschef hälsade välkommen tillsammans med Andreas Theve som är tivoli-historiker med enorm kunskap om allt som hänt och utvecklats genom åren på Gröna Lund.

Med solen som gassade på det folktomma Gröna Lund gick vi genom nöjesparken. Vi började på Grönans barnsida där vi tittade på genuina veteranbilarna, den för de yngre läskiga mini-versionen av Fritt fall och andra mag-kittlande attraktioner.

Ett längre reportage från besöket hittar du i Djurgårdsbladet, där också alla program för våra medlemmar annonseras. För att få Djurgårdsbladet blir du medlem i hembygdsföreningen. Ja, jag vill bli medlem! >>

Tack till den levande Peter och Andreas för ett spännande besök bakom kulisserna. Vi hoppas att vi får komma tillbaka!

Caroline Sylvén
Programgruppen

Det här inlägget postades i Tidigare aktiviteter. Bokmärk permalänken.