Spårvagnshållplatser och spårvagnens ändringar

INLÄGGET ÄR UPPDATERAT Från och med första veckan i april kommer SL bygga om hållplatsen Djurgårdsskolan. Spårvagnen ska kunna stanna vid en handikappanpassad hållplats.

Under ombyggnaden kommer kommer spårvagnarna att vända vid Skansen och det kommer att gå ersättningsbussar mellan Skansen och Waldemarsudde. Så här skriver SL som svar på min fråga om mer information då jag inte hittade något på deras hemsida:

Vi har faktiskt inte fått så mycket information om den här avstängningen ännu, så alla detaljer verkar inte vara helt spikade. Medan man bygger om så är det tänkt att spårvagnarna ska vända vid Skansen, och de sista tre hållplatserna (Djurgårdsskolan, Waldemarsudde och Bellmansro) ska trafikeras med ersättningsbuss därifrån. Preliminärt datum för detta är 31/3 – 25/4. Vi hoppas få mer information om detta inom den närmaste tiden och att den även läggs ut under ”Förändringar i trafiken” på vår hemsida.

Djurgårdsskolan har haft möten med SL för att diskutera säkerhet för barnen och deras familjer som kommer till och lämnar skolan. SL kommer att sätta upp några nya skyltar och vägbanan kommer att markeras tydligare med övergångsställen.

Det kommer att bli bökigt under denna tid för trafik till skolan, till Skansen, ersättningsbussen, Hovstallets morgonturer och annan trafik. Därför hoppas vi att alla håller hastighetsbegränsningarna och håller utkik efter barn som korsar vägarna.

Håll koll på vad som händer på SLs hemsida www.sl.se eller direkt på sidan Förändringar i trafiken eller ring 08-600 10 00 för frågor och synpunkter.

Det här inlägget postades i Händelser, Väg- och trafikfrågor. Bokmärk permalänken.