Slottsmöte med Ståthållaren

Framför en staty av Karl XII står nästan hela styrelsen med Ståthållaren. I mitten står Ståthållaren Gunnar Holmgren bredvid Kerstin Brunnberg, ordförande i DHF.

Det blev två mycket trevliga möten denna vecka. Styrelsemötet hos Eva var mycket uppskattat och väldigt produktivt. Många punkter stod på dagordningen. 2013 års räkenskaper, perfekt redovisade av vår eminenta kassör; innehåll till nästa nummer av Djurgårdsbladet; rapportering från Plangruppen; idéer från Programgruppen och mycket annat. Vi samtalade också om de frågor vi ville lyfta hos Ståthållaren på slottsmötet dagen efter.

I väntan på att Slottsmötet ska börja tog Margareta Cramér en bild på halva gänget.

På slottet fick vi träffa Ståthållaren Gunnar Holmgren och hans assistent Johan och vi trängde ihop oss i ett trevligt, men mycket litet mötesrum. Detta på grund platsbrist på Stockholms slott – något som tydligen kan hända!

Det var första gången ordförande Kerstin var med så hon fick tillfälle att presentera sig själv och sitt brinnande engagemang för Djurgården. Ståthållaren välkomnade oss och berättade att han sätter stort värde på att vi träffas för en dialog. ”Vi har många gemensamma utmaningar i vårt gemensamma område”.

Dagordningen höll oss sysselsatta en och en halv timma då vi disktuerade trafik, cykling, parkeringar, broar, belysning, träd, tillgänglighet, Sjövillan som förfaller och Beckholmens framtid.

Flera punkter resulterade i att antingen DHF, eller KDF eller båda tillsammans ska fortsätta undersöka alternativ och lösningar och vi kommer att ses igen då båda organisationerna uppskattar denna dialog.

Det här inlägget postades i Föreningsinternt, Händelser, Plan- & byggfrågor, Väg- och trafikfrågor. Bokmärk permalänken.